recept i efterskott ♥

hej hej bloggen. Jag har just kommit hem från en promenad med Greta
men innan tog jag kort på mina kokosbitar eftersom jag glömde att lägga
upp det på bloggen i går så då gjör jag det nu.


Portioner 72

Ingredienser

397 g burk sötad kondenserad mjölk
8 1/3 dl siktat florsocker
350 g kokosflingor
någon droppe röd karamellgärg

Utrustning

20 cm fyrkantig bakform
bakplåtspapper
blandskål
sked
deceliter mått

1.Klä en fyrkantik kakform med bakplåtspapper.

2.
Blanda den kondenserade mjölken med florsockret i en
stor skål. Rör sedan i kokosflingorna så att du får en fast
blandning.

3.
Dela blandningen i 2 delar och tryck ner ena halvan i
formen.

4.Knåda resten av blandningen med några droppar
karamellfärg.

5.Lägg den färgade blandningen över det vita lagret. Ställ
in formen i kylskåpet tills det stelnat och dela sedan i bitar.



Ps. du kan använda en annan färg för att variera







Kommentarer
Postat av: Pelin

Sv: Ja

2011-07-29 @ 16:00:44
URL: http://mylifeazpelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0